na dzień 18 maja 2020 r.
Nazwa instrumentu | Liczba złożonych wniosków | Wnioski rozpatrzone | Kwota wypłacona w tys. zł | |
negatywnie lub wycofane | pozytywnie | |||
Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw | 174 | 23 | 38 (dla 444 pracowników) | 694,35 |
Dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla samozatrudnionych | 312 | 78 | 207 | 406,38 |
Niskooprocentowana pożyczka dla mikroprzedsiebiorców | 3 217 | 341 | 2 091 | 10.451,4 |
Razem | 3 703 | 442 | 2 336 | 11.552,13 |
Bardzo duże zainteresowanie przedsiębiorców uzyskaniem wsparcia oraz konieczność uzupełniania braków i błędów we wnioskach spowodowało, iż czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku (w zależności od jego rodzaju i poprawności wypełnienia) a tym samym przyznanie wsparcia wydłużył się w wielu przypadkach nawet do kilkunastu dni. Jednocześnie informujemy, iż wszystkie dostępne siły i środki zostały skierowane na realizację tych właśnie instrumentów, tak by wsparcie dotarło do Państwa w najszybszym możliwym terminie. Jednocześnie Ministerstwo ds. pracy zapewnia, iż zabezpieczyło wystarczającą pulę środków na realizację nowych instrumentów w ramach tzw. „Tarczy antykryzysowej".
Zwracamy uwagę, iż na sprawne i szybkie rozpatrywanie wniosków, przeważający wpływ ma m.in. kompletność oraz jakość składanych przez Państwa wniosków, a także forma ich złożenia. Wnioski przesyłane drogą elektroniczną są obsługiwane szybciej, gdyż w przeciwieństwie do dokumentacji papierowej nie podlegają obowiązkowej 72 godzinnej „kwarantannie", a w przypadku braków formalnych można je szybciej uzupełnić o brakujące lub błędnie wypełnione dokumenty. Z uwagi na powyższe zachęcamy do składania dokumentacji drogą elektroniczną.
Prosimy, aby przed rozpoczęciem wypełniania wniosków zapoznać się szczegółowo z zasadami
i instrukcjami wypełniania wniosków, tak aby wyeliminować bardzo liczne błędy pojawiające się
w składanej do urzędu dokumentacji. Poprawne wypełnienie wniosku i przesłanie wszystkich wymaganych dokumentów w komplecie przyspieszy termin wypłacenia Państwu wsparcia.
* Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.)
Zwracamy uwagę, iż na sprawne i szybkie rozpatrywanie wniosków, przeważający wpływ ma m.in. kompletność oraz jakość składanych przez Państwa wniosków, a także forma ich złożenia. Wnioski przesyłane drogą elektroniczną są obsługiwane szybciej, gdyż w przeciwieństwie do dokumentacji papierowej nie podlegają obowiązkowej 72 godzinnej „kwarantannie", a w przypadku braków formalnych można je szybciej uzupełnić o brakujące lub błędnie wypełnione dokumenty. Z uwagi na powyższe zachęcamy do składania dokumentacji drogą elektroniczną.
Prosimy, aby przed rozpoczęciem wypełniania wniosków zapoznać się szczegółowo z zasadami
i instrukcjami wypełniania wniosków, tak aby wyeliminować bardzo liczne błędy pojawiające się
w składanej do urzędu dokumentacji. Poprawne wypełnienie wniosku i przesłanie wszystkich wymaganych dokumentów w komplecie przyspieszy termin wypłacenia Państwu wsparcia.
* Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.)